Προσέξτε τις φωτογραφίες!



Φωτογραφία του χρήστη Vrachassi.

Μας γράφει με αφορμή τις φωτογραφίες για το Σίσι ο Ανώνυμος Βραχασώτης, ο οποίος όπως διαπιστώνουμε όχι μόνο ξέρει καλά τα του Βραχασίου αλλά έχει και ένα σημαντικό απόθεμα γνώσης και όραμα για το χωριό μας.


Κάθε φορά που διαβάζουμε τέτοιας αξίας κείμενα αναρρωτιόμαστε γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να βγουν στο φως. Γιατί δεν τους αξιοποιούμε;


Μας γράφει ο Ανώνυμος Βραχασώτης:


Φωτογραφία του χρήστη Vrachassi.
"Προσέξτε στις φωτογραφίεςτην αρχιτεκτονική ευαισθησία των Βραχασωτών της εποχής εκείνης, που δεν απέχει παρά 3-4 δεκαετίες από σήμερα.
Ίσιες κυβόσχημες μονοδώματες κατασκευές από πέτρα με καμαρωτές ξύλινες πορτέλες με πελεκητά υπέρθυρα.
Ξεχωρίζει το δίπατο κτίριο του "Καφφενείου Η Ακτή" του Γεωργίου Πετράκη, πασίγνωστου ως Πετρογιώργη. Κι αυτό είναι κυβόσχημο μ' αυστηρές γραμμές και με το παραδοσιακό ξύλινο εξώστη στην πρόσοψη.
Αυτή την αυστηρή, λιτή αρχιτεκτονική την ευθέως επηρεασμένη από την ενετική αρχιτεκτονική τεχνοτροπία κληροδότησε η προηγούμενη γενιά κι η σημερινή αντί ν' αναστηλώσει τα καλλιτεχνικά αυτά κτίσματα, ν΄ αρμολογήσει την πέτρα των τοίχων των χαρουπαποθηκών και μαζί και τις μνήμες του παρελθόντος και τελικά ν' ανακαινίσει το εσωτερικό τους, κατασκευάζοντας ένα σύγχρονο θαύμα που θα 'σπευδαν απ΄ όλη την Ευρώπη μόνο υψηλού επιπέδου και οικονομικών δυνατοτήτων τουρίστες να το θαυμάσουν, όπως σπεύδουν στο φημισμένο Φισκάρδο της Κεφαλλονιάς, κατεδάφισε τα ανεπανάληπτα αυτά κτίσματα -αντίθετα απ΄ ότι συμβαίνει σ΄ όλες τις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες και κυρίως στην Ιταλία, όπου κτίσματα του Μεσαίωνα ή της Αναγέννησης είναι σήμερα εστιατόρια, καφενεία, ξενοδοχεία, ταχυφαγεία, αναψυκτήρια και κάθε άλλου είδους τουριστικές επιχειρήσεις- και στη θέση τους ανήγειρε τα σημερινά εξαμβλώματα με τη χρήση άψυχων παγερών υλικών και την ταυτόχρονη κατάληψη και του ελάχιστου εναπομείναντος ελεύθερου κοινόχρηστου χώρου.
Έτσι τη θέση των υπέροχων αυτών "μαγαζέδων" έλαβαν οι πειραματικές αρχιτεκτονικές κατασκευές κάθε νεόκοπου μηχανικού, τα κακέκτυπα των αθηναϊκών κατασκευών της δεκαετίας του '70 και η εκθεμελίωση κάθε έννοιας αισθητικής και διατήρησης της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.
Κοντά σ΄ αυτά προστέθηκαν τα νάυλον παραπετάσματα και οι άναρχα τοποθετημένες τεράστιες διαφημιστικές έγχρωμες φωτεινές επιγραφές φθορίου με την ελπίδα ότι όσο περισσότερες επιγραφές τοποθετούνται τόσο περισσότεροι τουρίστες θα προσελκυθούν.
Που να 'ξεραν αυτοί που σκέφθηκαν την κατασκευή αυτών των εξαμβλωμάτων ότι όσο πιο πολλές επιγραφές τοποθετούν τόσο λιγότερους τουρίστες προσελκύουν. Που να 'ξεραν ότι αν το σημερινό Σίσι ήταν αυτό που βλέπουμε στις πιο πάνω φωτογραφίες θα χρειαζόταν μόνο μια απλή ανάρτησή τους στο διαδίκτυο και στο tripadvisor και χιλιάδες για να μην πω εκατομμύρια τουρίστες απ΄ όλο τον κόσμο θα 'θελαν να το δουν και να το θαυμάσουν από κοντά.
Αλήθεια τολμά κανείς ν΄ αναρτήσει τη σημερινή αντίστοιχη εικόνα ή μήπως κατά βάθος όλοι αισθάνονται ντροπή γι' αυτή και τελικά διαπιστώνουν ότι δεν πέτυχαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα;

ΑΒ "

11-9-2012
1 σχόλιο

Δημοφιλείς αναρτήσεις τις τελευταίες 30 ημέρες

Ιωάννης Τζιρβελάκης: "Με αφορά γιατί έχω συνείδηση"! (Uptaded)

Μια επιστολή προς ένα Βραχασώτη σε μια κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση που βάζει ουσιαστικά τέλος στην πολιτική κυριαρχία του Ελ Βενιζέλου

"Nostos Algos": ένα κινηματογραφικό έργο με αναφορά στο Βραχάσι σε πρώτη προβολή απόψε στο Παρίσι!!

Αλλάζει χέρια το Meli Palace στην Αγία Βαρβάρα Βραχασίου

Το Σίσι στα τέλη της δεκαετίας του 1970!!!

Γιώργης Ξυράφης: Ο κρητικός οργανοποιός του Σισού

Στον Πλάτανο στο Βραχάσι μια συντροφιά από Βραχασώτες της Αθήνας ένα καλοκαίρι της δεκαετίας του '50

Το teaser της ταινίας Nostos Algos

"Λιποθυμούσες όταν την έβλεπες" την Μαίρη Ζουράρι