Προσέξτε τις φωτογραφίες!



Φωτογραφία του χρήστη Vrachassi.

Μας γράφει με αφορμή τις φωτογραφίες για το Σίσι ο Ανώνυμος Βραχασώτης, ο οποίος όπως διαπιστώνουμε όχι μόνο ξέρει καλά τα του Βραχασίου αλλά έχει και ένα σημαντικό απόθεμα γνώσης και όραμα για το χωριό μας.


Κάθε φορά που διαβάζουμε τέτοιας αξίας κείμενα αναρρωτιόμαστε γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να βγουν στο φως. Γιατί δεν τους αξιοποιούμε;


Μας γράφει ο Ανώνυμος Βραχασώτης:


Φωτογραφία του χρήστη Vrachassi.
"Προσέξτε στις φωτογραφίεςτην αρχιτεκτονική ευαισθησία των Βραχασωτών της εποχής εκείνης, που δεν απέχει παρά 3-4 δεκαετίες από σήμερα.
Ίσιες κυβόσχημες μονοδώματες κατασκευές από πέτρα με καμαρωτές ξύλινες πορτέλες με πελεκητά υπέρθυρα.
Ξεχωρίζει το δίπατο κτίριο του "Καφφενείου Η Ακτή" του Γεωργίου Πετράκη, πασίγνωστου ως Πετρογιώργη. Κι αυτό είναι κυβόσχημο μ' αυστηρές γραμμές και με το παραδοσιακό ξύλινο εξώστη στην πρόσοψη.
Αυτή την αυστηρή, λιτή αρχιτεκτονική την ευθέως επηρεασμένη από την ενετική αρχιτεκτονική τεχνοτροπία κληροδότησε η προηγούμενη γενιά κι η σημερινή αντί ν' αναστηλώσει τα καλλιτεχνικά αυτά κτίσματα, ν΄ αρμολογήσει την πέτρα των τοίχων των χαρουπαποθηκών και μαζί και τις μνήμες του παρελθόντος και τελικά ν' ανακαινίσει το εσωτερικό τους, κατασκευάζοντας ένα σύγχρονο θαύμα που θα 'σπευδαν απ΄ όλη την Ευρώπη μόνο υψηλού επιπέδου και οικονομικών δυνατοτήτων τουρίστες να το θαυμάσουν, όπως σπεύδουν στο φημισμένο Φισκάρδο της Κεφαλλονιάς, κατεδάφισε τα ανεπανάληπτα αυτά κτίσματα -αντίθετα απ΄ ότι συμβαίνει σ΄ όλες τις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες και κυρίως στην Ιταλία, όπου κτίσματα του Μεσαίωνα ή της Αναγέννησης είναι σήμερα εστιατόρια, καφενεία, ξενοδοχεία, ταχυφαγεία, αναψυκτήρια και κάθε άλλου είδους τουριστικές επιχειρήσεις- και στη θέση τους ανήγειρε τα σημερινά εξαμβλώματα με τη χρήση άψυχων παγερών υλικών και την ταυτόχρονη κατάληψη και του ελάχιστου εναπομείναντος ελεύθερου κοινόχρηστου χώρου.
Έτσι τη θέση των υπέροχων αυτών "μαγαζέδων" έλαβαν οι πειραματικές αρχιτεκτονικές κατασκευές κάθε νεόκοπου μηχανικού, τα κακέκτυπα των αθηναϊκών κατασκευών της δεκαετίας του '70 και η εκθεμελίωση κάθε έννοιας αισθητικής και διατήρησης της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.
Κοντά σ΄ αυτά προστέθηκαν τα νάυλον παραπετάσματα και οι άναρχα τοποθετημένες τεράστιες διαφημιστικές έγχρωμες φωτεινές επιγραφές φθορίου με την ελπίδα ότι όσο περισσότερες επιγραφές τοποθετούνται τόσο περισσότεροι τουρίστες θα προσελκυθούν.
Που να 'ξεραν αυτοί που σκέφθηκαν την κατασκευή αυτών των εξαμβλωμάτων ότι όσο πιο πολλές επιγραφές τοποθετούν τόσο λιγότερους τουρίστες προσελκύουν. Που να 'ξεραν ότι αν το σημερινό Σίσι ήταν αυτό που βλέπουμε στις πιο πάνω φωτογραφίες θα χρειαζόταν μόνο μια απλή ανάρτησή τους στο διαδίκτυο και στο tripadvisor και χιλιάδες για να μην πω εκατομμύρια τουρίστες απ΄ όλο τον κόσμο θα 'θελαν να το δουν και να το θαυμάσουν από κοντά.
Αλήθεια τολμά κανείς ν΄ αναρτήσει τη σημερινή αντίστοιχη εικόνα ή μήπως κατά βάθος όλοι αισθάνονται ντροπή γι' αυτή και τελικά διαπιστώνουν ότι δεν πέτυχαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα;

ΑΒ "

11-9-2012

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Χαίρω που διατηρείτε στο αρχείο το κείμενό μου.
Διαβάζοντάς το πάλι διαπιστώνω ότι με το πέρασμα των ετών γίνεται ολοένα και πιο επίκαιρο, αλλά δυστυχώς μόνο γλυκιά θλίψη φέρνει στην ψυχή και στο νου γι' αυτόν τον τόπο που ενώ προικίστηκε από τη φύση ωστόσο δεν κατόρθωσε να εκμεταλλευτεί σωστά την προίκα του.
Και φρονώ ότι αυτό το αποδέχεται σήμερα η πλειονότης της τοπικής κοινωνίας.
Χαίρω για την ευαισθησία σας και την ρομαντική σας διάθεση, αλλά δυστυχώς αυτά μόνο δεν αρκούν για να αναστρέψουν τα όσα μικρά και μεγάλα, λίγα ή πολλά "βγάζουν μάτι" σήμερα, ούτε βέβαια μόνο η παρέμβασή σας θ'αρκούσε για να βοηθήσει ώστε κάτι ν' αλλάξει επιτέλους και να μοιάσει ο τόπος μας τους πανελληνίως ηγούμενους ανταγωνιστές του.
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι όπως στα προηγούμενα 35 έτη δεν άλλαξε κάτι που να προβάλλει ουσιαστικά και αποτελεσματικά την προίκα μας, έτσι και τα επόμενα τόσα δε θα προλάβουμε να δούμε κάτι καλύτερο, αφού δυστυχώς χρόνο με το χρόνο επέρχεται η σχετική επιβεβαίωση.
Μακάρι να διαψευστώ.
ΑΒ

Δημοφιλείς αναρτήσεις τις τελευταίες 30 ημέρες

Η ιστορία της Μαρίας Λιουδάκη από τη Λατσίδα ήρθε στην επικαιρότητα με αφορμή την τανία "Το τελευταίο σημείωμα"

"Ζωή, θάνατος και προσευχή στον Αναύλοχο" το θέμα της Dr.Gaignerot - Driessen στο Σουηδικό Ινστιτούτο Αθηνών!

Τα σπίτια που φτιάχνονται στο Βραχάσι

Το ερασιτεχνικό ψάρεμα τα παλιά χρόνια

Γειτόνεμα στην Καραπιδιά!

Ο Βραχασώτης ποιητής Μπαμπασομανώλης για τον αποκλεισμό του Νομού μας από τις Πανεπιστημιακές Σχολές!!!

Tα κατορθώματα της Ανεζίνας (Μπαξανεζίνα )

Ο Dr. Jan Driessen θα παρουσιάσει στην Αθήνα στις 20/11 το θέμα "Το κτίριο με την κεντρική αυλή στο Μινωικό Σίσι - Νέες Ανασκαφές"

Το NATURA 2000 για το Σελλινάρι

Η αποικία, ο μόλος και οι δημόσιες σχέσεις...