Η συνέχεια του διαλόγου...

Ζαχαρίας Φθενάκης


Αγαπητέ Νίκο.

Κάνεις λάθος αν νομίζεις ότι προσπαθώ να σε αποθαρύνω. Φοβούμαι μόνο μήπως η καλή σου πρόθεση γίνει αφορμή για πισωγυρίσματα. Εγώ πρώτος δηλώνω την πρόθεσή μου να πορευτούμε ειρηνικά, αλλά αυτό δε σημαίνει ανεξέλεγχτα, γιατί τότε θα καταλήξουμε στα ίδια. Το παρελθόν οφείλει να μας διδάσκει. Επαναλαμβάνω, το πρώτο βήμα είναι ο αλληλοσεβασμός. Νομίζω κάποιοι τον δείχνουμε. Μένει να τον δείξουν και οι υπόλοιποι. Δεν έχω τίποτα άλλο να πω και σου εύχομαι καλή τύχη στην προσπάθειά σου.

Ζαχαρίας Φθενάκης 


Και η απάντησή μου


Ο διάλογος αυτός Ζαχαρία είναι χρήσιμος για να πω κάποια πράγματα.
Θα πρέπει να σου πω ότι στο σημείο που βρίσκομαι, χρονικά, ως άνθρωπος, ως Πολίτης, ως Βραχασώτης και με όποια άλλη ιδιότητά μου δεν αποθαρρύνομαι εύκολα.
Αυτό που έκανα απλά και δεν έχω κάτι άλλο στο πίσω μέρος του μυαλού μου, είναι να εκφράσω κάποιες απόψεις για τον τόπο μου. 
Κάποιοι τις αντιμετώπισαν με δισταγμό. Άλλοι με καχυποψία. 
Άλλοι με άρνηση. 
Άλλοι με σκεπτικισμό.
Υπάρχουν όμως και άλλοι που εκτιμούν με πιο αισιόδοξη ματιά τις προτάσεις μου.
Μια πρόταση έκανα προς τους Συλλόγους για να φτιάξουμε ένα Ιστορικό - Λαογραφικό Φωτογραφικό Λεύκωμα που θα εικονοποιήσει το αφήγημα και την πορεία του τόπου μας τα τελευταία 120 χρόνια. 
Προσωπικά, θεωρώ, ότι το οφείλουμε στον τόπο. 
Είπα ότι θα συνδράμω σε αυτή την προσπάθεια, χωρίς να βάζω κανένα προαπαιτούμενο εκτός από τη συνδρομή όλων των πολιτιστικών φορέων και αυτό για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε...
Μια πρόταση για την οποία δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα προχωρήσει, όπως την σχηματοποίησα, επειδή έχω μια πρώτη αντίδραση του Πολιτιστικού Συλλόγου στο Βραχάσι, με την οποία μου γνωστοποιούν ότι όλα αυτά που έχω προτείνει τα έχουν ήδη ξεκινήσει.
Για μένα όμως το ευχάριστο είναι να γίνονται πράγματα. 
Αν τώρα αυτά αφήνουν και ιστορικό στίγμα είναι ακόμη πιο ευχάριστο.
Και δεν χάλασε ο κόσμος αν πορευτούν χωρίς την συνδρομή μου.
Ο κάθε ένας Ζαχαρία έχει τραβήξει το δρόμο του. 
Εγώ ό,τι όφειλα να κάνω το έκανα. Ή εν πάσει περιπτώσει το πρότεινα για να γίνει.
Έκανα μια πρόταση στην οποία θα μπορούσαμε να πατήσουμε πάνω και να χτίσουμε πολλά. Να ενώσουμε δυνάμεις και προοπτικές. Και να εξελιχθεί σε πιο δυναμική κατάσταση στο μέλλον στο χώρο του πολιτισμού.
Αν κάποιοι είναι σκεπτικιστές σε αυτό, αν έχουν οποιαδήποτε ένσταση μπορώ να την ακούσω. Σέβομαι όλες τις απόψεις. 
Αν δεν θέλουν να συμπορευτούν στη βάση δημόσιων προτάσεων, που για μένα αποτελούν δέσμευση, αυτό δεν μπορώ να το προδικάσω.
Εύχομαι να γίνει αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι παραπάνω.
Η όποια πορεία του τόπου πρέπει να αθροίσει τις ανθρώπινες δυνατότητες. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά σε αυτή τη φάση που διανύουμε ως Ελλάδα αλλά και ως Τόπος.
Εγώ κατάθεσα δημόσια μια πρόταση και παραμένω ενεργός. 
Περιμένω την οριστική απάντηση.
Αν γίνει κάτι καλώς.
Αν δεν γίνει και πάλι θα το καταλάβω.
Αυτές είναι οι σκέψεις μου για να οριοθετήσω αυστηρά την περίμετρο και της πρότασής μου αλλά και της εμπλοκής μου με τα Βραχασώτικα. 
Και αυτό γιατί η παραφιλολογία δίνει και παίρνει...

Εύχομαι τελειώνοντας να γίνουν πράγματα που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να πάμε τον τόπο πιο μπροστά.

Ν.Ι. Βλάχος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις τις τελευταίες 30 ημέρες

Ο Μιχάλης Πεδιώτης με τον Γιώργη Γουλιδάκη!!! Μια σχέση αγάπης και μίσους!

Τι μαγειρεύουν πάλι αύριο, μου λέτε;

Διασχίζοντας το Φαράγγι στο Σελλινάρι στις αρχές του 20ου αιώνα...

Ο Μανόλης Ιεραπετριτάκης πήρε το πτυχίο της Νομικής Σχολής σε ηλικία 75 χρονών!

Φωτογραφία από το 1925 του πρώτου αυτοκινήτου της γραμμής Ηρακλείου - Νεαπόλεως στο Βραχάσι!

"Τούτο τον κόσμο εμάθαμε"... λέει ο Γ. Κυβερνήτης

Ο Ζαχαρίας Φασουλάς δίνει συνέντευξη στο Βραχάσι το 1992

O Μιχάλης....