Αναμνηστική φωτογραφία 17 Ιανουαρίου 1958!!!



Μια φωτογραφία στις 17/1/1958 ημέρα Παρασκευή!!!
Τι να έκανε τους συγχωριανούς και τις συγχωριανές μας άραγε εκείνη τη μέρα να βγάλουν αυτή τη φωτογραφία;
Τον μόνο που αναγνωρίζουμε είναι ο πρώτος αριστερά. 
Είναι ο Μανόλης Ροβίθης από το Οροπέδιο Λασιθίου, παντρεμένος από το Βραχάσι. Νομίζω ότι στο Βραχάσι τον έβρισκε κανείς ευκολότερα ως Μανόλη της Μελπώς... Κάτι που είναι διαδεδομένο ως πρακτική στο Βραχάσι, αφού τα επίθετα πολλές φορές δεν χρειάζονται. Πάντα σχεδόν υπάρχει ένα σημαντικό χαρακτηριστικό για να κατευθύνει τη σκέψη σε συγκεκριμένα πρόσωπα...*
Ο Μανόλης Ροβίθης ή Μανολης της Μελπώς ήταν ψηλός, ευθυτενής και με τα υποδήματα που φορούσε πάντα ήταν η επιτομή του Κρητικού Λεβέντη. Φαίνεται άλλωστε και στη φωτογραφία...
Μια φορά μάλιστα μου έκανε και μια ιστορία για να αποδείξει ότι ήταν εκτός των άλλων και δεινός χορευτής, εκτός από τραγουδιστης και παίχτης του μαντολίνου! 
Την έλεγε σε μένα υποτίθεται εμπιστευτικά, αλλά την άκουγε και η ομήγυρη του καφενείου...
Μου είπε λοιπόν πως σε κάποιο γλέντι που χόρευε μαλεβιζώτη χτύπησε με τη φτέρνα του δεξιού ποδιού του το αριστερό του πόδι πάνω στις όρτσες που έκανε και η δύναμη ήταν τέτοια που το πόδι που δέχθηκε το χτύπημα ράισε!!!
Αλλά  πρόσθεσε ότι από εκεί και μετά χόρεψε ακόμη πολλούς χορούς με το ίδιο πάθος και επιτυχία...
Τη συζήτηση που έγινε στον καφενέ του πατέρα μου την άκουσε ένας άλλος Μανόλης... Ο Διπλαράκης που ήταν χασάπης, μελισσοκόμος αλλά και αρχιεργατης στο ψέκασμα, για τον οποίο θα έχω πιστεύω την χαρά να μιλήσω και σε επόμενα κείμενα... 
Ο Μανόλης ο Διπλαράς λοιπόν αμφισβήτησε με τον δικό του τρόπο το περιστατικό...Πετάχτηκε όρθιος με ένα καμπανό και αναφώνησε: "Ω την "κοιλέα" μου!!!

Ν.Ι.Βλάχος

* Και το λέω αυτό γιατί έχω προσωπικό παράδειγμα... 
Ο Πατέρας μου δεν βρίσκεται εύκολα ως Γιάννης Βλάχος... Αλλά ως Γιάννης της Καλής!!! Από την μάνα του που ήταν Καλλιόπη αλλά και κατά γενική ομολογία και καλός άνθρωπος.
Κάτι που συνεχίζει να χαρακτηρίζει και εμένα αφού είμαι κι εγώ γνωστότερος ως ο Νικολής του Γιάννη της Καλής! Εγώ πάντως το βρίσκω εξαιρετικό... 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις τις τελευταίες 30 ημέρες

Η ιστορία της Μαρίας Λιουδάκη από τη Λατσίδα ήρθε στην επικαιρότητα με αφορμή την τανία "Το τελευταίο σημείωμα"

"Ζωή, θάνατος και προσευχή στον Αναύλοχο" το θέμα της Dr.Gaignerot - Driessen στο Σουηδικό Ινστιτούτο Αθηνών!

Τα σπίτια που φτιάχνονται στο Βραχάσι

Ο Βραχασώτης ποιητής Μπαμπασομανώλης για τον αποκλεισμό του Νομού μας από τις Πανεπιστημιακές Σχολές!!!

Γειτόνεμα στην Καραπιδιά!

Το ερασιτεχνικό ψάρεμα τα παλιά χρόνια

Η αποικία, ο μόλος και οι δημόσιες σχέσεις...

Σαν σήμερα "έφυγε" ο Ελευθέριος Πλατάκης

Το NATURA 2000 για το Σελλινάρι

H απάντηση της παραιτειθείσας συμβούλου στον Πρόεδρο Γ. Φθενάκη